Policajti vs. blondínka :-)

31. 07. 2013 13:00:00
Som dosť trpezlivý vodič, žiadny pretekár – moje auto by nejakú příliš razantnú jazdu už ani nemuselo vydržať, ale napriek tomu mám dva zážitky s tými, čo pomáhajú a chránia.. A obidva mierne netradičné...

Prvú skvelú skúsenosť mám cca spred dvoch rokov.

Snažím sa chodiť na Slovensko aspoň raz za rok, najčastejšie sa tam dostanem v priebehu leta. Keďže sa už stalo, že vianočné darčeky, ktoré som z Budějovíc na Slovensko poslala niekedy okolo Mikuláša (6.12.) sa k adresátom dostali po Troch kráľoch (6.1.) a to ešte dorazili v úplnej inej krabici, než v akej som ich posielala, robím to radšej tak, že vianočné darčeky vozím príbuzným už v lete.

Nakúpim, zabalím do vianočného papiera, vložím do kufra a preveziem osobne.

Ako tranzitnú krajinu pre svoje cesty na Slovensko využívam Rakúsko. Sú tu dobré cesty, krásna krajina, jazdí sa mi tadiaľto dobre.

A odtiaľto pochádza môj prvý zážitok.

Vezieme sa so synom, kocháme sa krajinou, počítame veterné elektrárne, keď tu zrazu - rakúski policajti. Mávajú, aby sme zastavili.. No, čožeby nie, zastavili sme...

Kontrola začala klasicky – papiere od auta, moje doklady, všetko, čo potrebovali, dostali, zaujala ich však poznámka o LPG a rozhodli sa, že chcú vidieť nádrž.

Tú mám vzadu v kufri, preto som vystúpila, otvorím kufor a na milých prekvapených rakúskych policajtov sa okrem čierneho valca usmiali aj starostlivo zabalené vianočné darčeky – podotýkam, bol začiatok júla...

Pozreli sa na seba, potom na mňa a položili logickú otázku:

„Was ist das?“

Moja nemčina nie je až taká slávna, aby som mohla rodenému Rakúšanovi vysvetľovať nejaké podrobnosti, ale ako sa povedia vianočné darčeky viem:

„Weihnachtsgeschenke“

Nasledovala otázka v zmysle – Und warum ich veziete v aute v júli?

Tak som sa snažila vysvetliť, že som aus der Slowakei, ale že žijem v Tschechien und idem na návštevu za rodinou a keďže už do Vianoc nepôjdem a nechcem darčeky posielať poštou, radšej ich veziem...Pri vysvetľovaní som použila ruky, nohy aj všetky mimické svaly, proste, snaha bola...

Nie som si istá, či ma pochopili, ale rozhodli sa v kontrole nepokračovať, vrátili mi papiere a pustili nás ďalej.

Asi ale mali z objavu typu vianočné darčeky v lete dosť veľký zážitok. :-).

Druhá príhoda je z blízkej minulosti. Máme veľkého plyšového medveďa, ktorého chcel bývalý manžel vyhodiť, alebo darovať charite – zaberal v detskej izbe miesto, syn však nesúhlasil, takže sme sa dohodli, že macka preveziem k sebe – pre vysvetlenie – máme striedavú starostlivosť, preto dve detské izby.

Milého plyšáka – veľkosť cca 4 ročného dieťaťa som posadila na sedadlo vedľa seba a aby sa nezložil na zem, pripútala som ho pásom.

Nebudem predsa riskovať, že hračka, ktorú si synátor dáva na posteľ sa zvalí na podlahu auta a bude treba ju prať. S takýmto „spolujazdcom“ som sa vybrala domov.

Čo čert nechcel, pritrafila sa mi dopravná kontrola. Spôsobne som zastavila, ukázala všetky potrebné dokumenty, keď si zrazu jeden z policajtov všimol, že "niečo" sedí vedľa mňa.

Zrejme pojal podozrenie, že ide o nejakého živého tvora, keď ho mám tak starostlivo pripútaného, preto opatrne obišiel auto a pozrel sa z druhej strany.

Keď videl, že druhým pasažierom je plyšový medveď, mierne ho to zaskočilo.

„Co to tam máte?“ opýtal sa.

„Plyšáka, veziem ho synovi a nechcem, aby mi lietal po aute, tak som ho pripútala...“

Druhý policajt bol zvedavý, čo tak zaujalo jeho kolegu a tiež sa prišiel pozrieť.

„To je plyšovej medvěd, připoutanej, aby nelítal v autě.“. vysvetlil mu ten prvý.

Chvíľku sa pozerali raz na mňa, raz na medveďa, asi uvažovali, či mi dať fúkať, ale nakoniec zrejme usúdili, že ako blondínka mám na takéhoto „spolujazdca“ právo a trubičku nechali pre niekoho iného...

Ten, čo mi kontroloval doklady sa vrátil ku mne a všetky papiere mi vrátil so slovami:

„V pořádku a hlavně si od spolujezdce nenechte kecat do řízení :-)...“

S tým obaja nasadli do auta, ja som naštartovala a pobrala sa preč..

Keď som ich obchádzala, videla som, ako sa obaja smejú, pravdupovediac, bavila som sa aj ja :-).

Viem, že je veľa vodičov, ktorí majú s policajnými kontrolami nemilé skúsenosti, ale ja sa zatiaľ nemôžem sťažovať, všetky dve kontroly dokonca s medzinárodným obsadením dopadli ku spokojnosti (a pobaveniu) všetkých zúčastnených strán :-).

Autor: Viktória Bohušová | středa 31.7.2013 13:00 | karma článku: 21.00 | přečteno: 1374x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 3 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.56 | Přečteno: 275 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.52 | Přečteno: 476 | Diskuse
Počet článků 34 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 595
Diagnóza - optimistka...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...