Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slováci nám tu kradou!!!

Bežný pracovný deň, podvečer, nemenovaný supermarket v Českých Budějoviciach, ešte som tu nebola, ale zmena je život, skúsim niečo nové.

Snažím sa orientovať v regáloch, nákupný vozík sa pomaly plní, je pravda, že keby ma niekto sledoval cez kamery, asi by mal z môjho pohybu po predajni divný pocit, pretože sa naozaj motám, aj trikrát sa vrátim na to isté miesto, niektoré značky nepoznám, preto študujem o čo ide, ale neponáhľam sa, tak čo, aspoň si to tu dôkladne poobzerám a užijem si rolu zberačky, ktorú nám ženám prisúdili už naši predkovia.

Konečne mám zhromaždené všetko, čo som chcela, s plným vozíkom sa presúvam k pokladni. Vykladám tovar na pás, keď tu zrazu – zvoní mi telefón.. Kamarátka, pýta sa, či nás teda majú na víkend čakať. Chvíľku s ňou kecám, pokračujem vo vykladaní tovaru, dohodneme sa, zložím...

Vyprázdnim vozík a chcem sa presunúť k zóne za pokladňou, aby som si mohla nablokovaný tovar ukladať priamo do neho. Čakám klasiku, že sa pokladníčka trošku pridvihne a krátkym pohľadom zhodnotí, či je vozík skutočne prázdny, sadne si a začne nákup načítavať. Nič také sa však nedeje, môj presun je zastavený ráznym pokynom:

„Ukažte mi tašku !“ žiadne mohli by ste alebo niečo v tomto zmysle, len strohé vyšteknutie troch slov. Nechápavo pozerám na ženu v pokladni..

„Prosím?“.

„Ukažte mi tašku!“ opakuje ako robot.

„Dôvod?“ takéto jednanie sa mi ani trošku nepáči..Odpoveď ma však úplne dorazí.

„Slováci nám tady kradou!“. A toto je posledná kvapka... Tak len preto, lebo som telefonovala slovensky som automaticky zlodejka? Dostávam sa do vývrtky...

„Ja som v živote nič neukradla a bolo by fajn, keby ste sa chovali slušne.“ Lenže ženská sa len tak nedá.

„Tak ukážete mi tu tašku, anebo ne?“

Už ma to začína naozaj vytáčať, ale snažím sa zostať ako tak v pohode.

„Keby ste sa opýtali slušne, ukázala by som Vám ju, za takýchto okolností ani náhodou.“

Za mnou sa už začínajú kopiť ľudia, niektorí by asi tiež radi zaplatili... Šomrú, nevedia, čo sa deje...

„Jestli mi tu tašku neukážete, nenamarkuju Vám nákup.“ A toto milá pani nemala povedať. Tým mi v podstate vyriešila dilemu, či zostať a ďalej sa doťahovať, alebo odísť.

„Vidíte, to je nápad, necháme to takto, aj tak nemám chuť vám prispievať na výplatu, keď sa takto chováte.“ Beriem prázdny vozík a chystám sa k odchodu. Všetko, čo som si chcela kúpiť zostáva na páse.

„Počkejte, to nemůžete…“ zdá sa mi to, alebo pani začala používať iný tón hlasu, taký akýsi miernejší..? Ale mňa už toto doťahovanie nebaví, obchodov je v Budějoviciach dosť, zastavím sa inde.

„Myslíte? Za tovar som ešte nezaplatila, takže nie je mojim majetkom a ja som si nákup rozmyslela, na to mám právo… Takže prajem krásny deň.“

S týmto odchádzam, pokladníčka ešte za mnou niečo vykrikuje v zmysle, že tú tašku teda vidieť nechce a nech sa vrátim, ale ja už mierim k východu.

Chápem, že krádeže v obchodoch nie sú pre personál ničím príjemným, často sa na mankách podieľajú aj zrážkami z vlastných výplat, ale dožadovať sa takýmto spôsobom nahliadnutia do tašky, to fakt nemá obdoby a dúfam, že sa s niečím podobným už nestretnem. Nemám problém na slušnú požiadavku reagovať normálne, ale toto bolo naozaj dosť mimo moje hranice. Dúfam, že sa pani nad svojím chovaním zamyslela a nabudúce si štekanie po zákazníkoch rozmyslí.

Nie každý totiž musí voliť relatívne miernu formu odporu, akú som si vybrala ja...

Autor: Viktória Bohušová | pondělí 12.8.2013 20:06 | karma článku: 22,86 | přečteno: 1302x
  • Další články autora

Viktória Bohušová

Vianočné spomienky Husákovho dieťaťa.

„Mami, aké ste mávali Vianoce, keď si bola malá?“ Túto otázku som dostala od potomka pri výrobe adventného venca. Trošku som sa zasnila a pospomínala, ako som prežívala vianočné sviatky ja, keď som bola približne v jeho veku.

7.12.2014 v 10:46 | Karma: 20,38 | Přečteno: 760x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Štíhla za každú cenu?

Je veľa žien, ktoré neustále riešia svoje problémy s hmotnosťou a robia možné aj nemožné preto, aby posunuli ukazovateľ na zákernom vynáleze zvanom osobná váha smerom dolu. V snahe dosiahnuť ideálnu siluetu hltajú každú informáciu a radu, ktorá im zaistí štíhlosť.

28.10.2014 v 13:21 | Karma: 11,30 | Přečteno: 468x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Sťažnosť vrcholne nespokojnej turistky.

Vážená cestovná kancelária, v júli 2014 som sa zúčastnila dovolenky, ktorú ste organizovali a mám niekoľko naozaj vážnych dôvodov k nespokojnosti, ktoré Vám týmto predkladám:

3.9.2014 v 18:48 | Karma: 18,09 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Zdravé dieťa – najväčší poklad rodičov.

Nedeľa poobede, slniečko, záhradka príjemnej reštaurácie. Sedíme, dávame si ľadovú kávu, keď tu vedľa pristanú dve mamičky. Každá z nich má v bugynke približne dvojročného chlapčeka. Jeden podriemkava, ale druhý, len čo kočiarik zastaví, napne všetky svalíky a snaží sa postaviť.

25.8.2014 v 11:11 | Karma: 13,77 | Přečteno: 367x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Sex Tape, alebo reklama na nahryznuté jabĺčko.

A máme to tu znovu. Ďalšia predpremiéra, ďalšia Dámska jazda. Tentoraz žiadna história, ani životopis, ale americká komédia o jednom omylom zdieľanom domácom videu...

21.8.2014 v 9:00 | Karma: 6,75 | Přečteno: 525x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 596x
Diagnóza - optimistka...