Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Masochizmus v mene zdravia.

Určite to poznáte – jedného pekného dňa sa zastavíte doma pred zrkadlom a vyhodnotíte stav svojej postavy ako nie práve uspokojivý, prípadne priam katastrofálny. Niektorí nad tým mávnu rukou a povedia si, že to už lepšie nebude, niektorí a medzi nich patrím aj ja sa ale rozhodnú s tým niečo robiť.

Som taký ten večný skúšač všetkého nového, lebo veď všetkým treba prejsť na vlastnej koži a vytvoriť si na to vlastný názor. Prinášam svoje vlastné skúsenosti s niektorými bodybuildingovými aktivitami, ktorými som prešla v dobe dávnejšej aj nedávnej.

Ideme na prvý príklad.

Určite sa pamätáte na časy, kedy bola veľkým hitom tzv. Zumba. Vznikla v podstate náhodou - cvičiteľ aerobicu Beto Perez si zabudol príslušnú hudbu, mal len nejaké latinsko americké rytmy, takže kreatívne nahradil klasické cvičenie zmesou latina a aerobicu, svet sa do tohto druhu pohybu zbláznil a to, aké je to skvelé na mňa liezlo zo všetkých smerov. Samozrejme, akonáhle sa do „Budějc“ dostala prvá možnosť si toto vrtenie zadkom a rôznymi časťami tela vyskúšať, vrhla som sa do toho aj ja...

Pri čítaní informácií o Zumbe som narazila väčšinou na komentáre ako - nemusíte mať vôbec žiadny tanečný talent, ide predsa o pohyb, takže som zajasala – To je niečo pre mňa a hneď na druhý deň som sa vybrala na svoju prvú lekciu... No, talent ako talent... Nepovažujem sa za žiadne pohybové drevo, ale počiatočná hodina bola pre mňa viac stres ako uvoľnenie.

Za prvé som sa vďaka preplnenej miestnosti a tomu, že som prišla sama a nemal mi kto obsadiť miesto ocitla až v jednej zo zadných rád, odkiaľ som z cvičiteľky videla len gumičku vo vlasoch. Za druhé som mala na pohyb asi tak pol metra štvorcového. A za tretie vedľa mňa sa postavila taká trošku inak priestorovo rozmiestnená pani typu Geňa, takže som začala mať mierne obavy z toho, či hodinu v zdraví prežijem.

Podľa videí z internetu som totiž mohla očakávať aj pohyby končatinami v rôznych smeroch. Ale vravím si – hádam to nejako zvládnem bez toho, že by ma tu niekto prizabil. Hudba začala hrať, všetci v miestnosti sa začali hýbať, zo začiatku brnkačka, tancovali sa len jednotlivé kroky. Ako sa však prechádzalo do zložitejších kreácií, začali sme sa stále častejšie mýliť, takže po polhodinke by naše snaženie pripadalo nezávislému pozorovateľovi ako pohyb mikroorganizmov v Petriho miske... Každá tancovala niečo iné, krútila sa iným smerom, taká veeeľmi zle nacvičená spartakiáda.. Najväčší zážitok som utrpela, keď som sa videla pri tomto „relaxačnom“ tanci v zrkadle, ktorými bola sála obložená. Stisnuté pery, vydesený pohľad v očiach, sústredenie, no, skoro ako prvá jazda v autoškole...Z toho výrazu šlo všetko možné len nie pohoda...

Každopádne, lekcie zumby ma držali ešte pekne dlho, chodila som sa vrtieť pravidelne a postupne som sa naučila aj zostavy, takže som zo štádia – kukám, čo robia iní a podľa toho idem aj ja prešla do vyššieho levelu – kukajú na mňa čo robím a podľa toho idú aj oni... Zumba – super!!!

Druhý pokus mal už horší koniec:

Idem si ja jedného dňa po Budějkách a vidím transparent – Bikram Joga 42°C. Hovorím si – jogu poznám, občas si dokonca zacvičím nejaké tie pozdravy rôznym vesmírnym telesám, ale Bikram – čo to asi tak môže byť? Doma som sadla ku googlu a našla som info, že ide o cvičenie zostavy cvikov pri teplote 42°C, že je to výborný prostriedok ako si vytvarovať postavu, uvoľniť sa a dokonca aj detoxikovať.

Verná svojej prieskumníckej povahe som si hneď zistila, kedy a kde sa tento zázrak cvičí a plná nových očakávaní som sa dostavila na svoje prvé stretnutie s týmto druhom pohybu. Prekvápko ma čakalo hneď pri vstupe – vzduch v miestnosti, kde celá tá sranda prebiehala mi dal facku, teplo tam bolo naozaj statočne, ale hovorím si – dievča moje, si už raz tu, tak si to proste užiješ a basta...Netrvalo dlho, „sauna“ sa naplnila, dopredu na vyvýšené miesto vystúpila pekná slečna, ktorá necvičila, iba vykrikovala nejaké indické povely (ale spotená bola rovnako ako my...) a začali sme...

Keďže som sa zúčastňovala prvý krát, jedinou mojou nádejou ako vôbec cvičením prejsť bolo sledovať tých ostatných, ako sa ohýbali oni, tak som sa snažila krčiť aj ja..Či sa moje pozície podobali tým ich som radšej neriešila...

Krútili sme sa rôzne, najviac sa mi páčilo (a hlavne môjmu žalúdku a čiastočne natrávenému obedu v ňom), keď sme priamo z ľahu s rukami natiahnutými pri hlave šli prudko do sedu a potom čelom ku kolenám... Po treťom opakovaní si skonzumované kuracie prsia povedali, že sa vonku dejú nejaké bomba veci a chceli sa ísť pozrieť... ešteže si to včas rozmysleli...

Prvé cvičenie ma bavilo, bola som síce spotená asi ako Keliška v Slunce seno, ale na druhú stranu som bola príjemne rozohriata a celkovo taká nejaká super napružená z toho, že som to zvládla. Preto som sa rozhodla že si zakúpim rovno permanentku na 10 cvičení.

Druhé a tretie cvičenie v pohode, ale na štvrtom som bohužiaľ mala veľké šťastie na človiečika, ktorý si umiestnil podložku vedľa mňa. Ako som zakrátko zistila, upozornenie v šatni, že je potrebné sa osprchovať už pred cvičením, aby človek svojim pachom nikoho neobťažoval buď ignoroval, alebo sprchu odflákol. Alebo sme si chemicky nesadli – ten človek mi proste smrdel, už pri príchode sa veľmi potil a cvičenie jogínskej zostavy tento stav samozrejme ešte zhoršilo... Aj miestnosť sa mi zdala akosi viac naplnená a cvičenec vedľa mňa bol bližšie než mi bolo milé. Takže ako sme tak cvičili, pot môjho suseda sem-tam frkol na mňa a jeho odér ku mne prúdil v už aj tak nedýchateľnom vzduchu, začalo mi byť akosi stále viac divne od žalúdka a poslednú sériu cvikov som proste nezvládla. S rukou na ústach som musela vybehnúť von. Cvičiteľka sa síce snažila môj útek zhatiť výkrikom: „Viki, kam jdeš, ještě jsme neskončili“, ale zastaviť ma sa jej nepodarilo. Moja štvrtá lekcia bola zároveň mojou bikramovou derniérou. Viem ale o ľuďoch, ktorí na toto cvičenie nedajú dopustiť, ale ja asi predsa len nie som až taký masochista, aby som riskovala, že svoj obed uvidím ešte raz a v nie veľmi príjemnej forme...

A do tretice – najnovšie som prepadla kúzlu Insanity – je to cvičenie, ktoré ma dokonale baví, ani neviem ako a vydržím sa hodinu intenzívne hýbať. Na výber je viac variánt, ide o rýchle striedanie aeróbneho cvičenia a posilňovacích cvičení. Každý set trvá dve až štyri minúty, cvičenie je živé, rýchle a blonďavá americká holčina, ktorá predcvičuje ma absolútne fascinuje, ukecanejšiu babu som snáď ešte nevidela. Popri cvičení stíha komentovať, konverzovať s ostatnými a ani sa nezadýcha. Ja síce po prvých desiatich minútach chcem vždy vzdať, ale keď ju vidím takú plnú elánu, dvíhajúcu činky ako keby to boli špáratka a vykrikujúcu : „Give me more, ten percent more, you are not tired!!!“ a podobne, vždy si kolaps o kúsok posuniem, ani sa nenazdám a je strečing a koniec. Výhodou je aj to, že sa popučím a poskáčem si v pohodlí domova a je to zadarmo, niekedy je problém sa prinútiť, ale motivuje ma ten dobrý pocit na konci.

Mám názor, že je dôležité aby človek aspoň niečo so sebou robil a trošku sa hýbal, je sedem, aký spôsob zvolí... Niekto behá do zblbnutia, niekto chodí do posilky, niekto bicykluje, niekto - taká ja skúša všetko možné, len aby to nebola nuda a pri niečom ostane... Aspoň je potom viac možností na prestriedanie...Takže aby som to ukončila: za mňa čo sa týka pohybu - ako sa u nás na východe hovorí - jake ši, take ši, ale ši J.

PS: včera som videla reklamu na Aero jogu, je to vraj super a visí sa pri tom dole hlavou, takže – žalúdok, teš sa, bikram bola len rozcvička J

Autor: Viktória Bohušová | pátek 20.9.2013 19:50 | karma článku: 7,27 | přečteno: 254x
  • Další články autora

Viktória Bohušová

Vianočné spomienky Husákovho dieťaťa.

„Mami, aké ste mávali Vianoce, keď si bola malá?“ Túto otázku som dostala od potomka pri výrobe adventného venca. Trošku som sa zasnila a pospomínala, ako som prežívala vianočné sviatky ja, keď som bola približne v jeho veku.

7.12.2014 v 10:46 | Karma: 20,38 | Přečteno: 760x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Štíhla za každú cenu?

Je veľa žien, ktoré neustále riešia svoje problémy s hmotnosťou a robia možné aj nemožné preto, aby posunuli ukazovateľ na zákernom vynáleze zvanom osobná váha smerom dolu. V snahe dosiahnuť ideálnu siluetu hltajú každú informáciu a radu, ktorá im zaistí štíhlosť.

28.10.2014 v 13:21 | Karma: 10,98 | Přečteno: 468x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Sťažnosť vrcholne nespokojnej turistky.

Vážená cestovná kancelária, v júli 2014 som sa zúčastnila dovolenky, ktorú ste organizovali a mám niekoľko naozaj vážnych dôvodov k nespokojnosti, ktoré Vám týmto predkladám:

3.9.2014 v 18:48 | Karma: 18,09 | Přečteno: 1070x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Zdravé dieťa – najväčší poklad rodičov.

Nedeľa poobede, slniečko, záhradka príjemnej reštaurácie. Sedíme, dávame si ľadovú kávu, keď tu vedľa pristanú dve mamičky. Každá z nich má v bugynke približne dvojročného chlapčeka. Jeden podriemkava, ale druhý, len čo kočiarik zastaví, napne všetky svalíky a snaží sa postaviť.

25.8.2014 v 11:11 | Karma: 13,77 | Přečteno: 367x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Sex Tape, alebo reklama na nahryznuté jabĺčko.

A máme to tu znovu. Ďalšia predpremiéra, ďalšia Dámska jazda. Tentoraz žiadna história, ani životopis, ale americká komédia o jednom omylom zdieľanom domácom videu...

21.8.2014 v 9:00 | Karma: 6,75 | Přečteno: 525x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Remeslo má zlaté dno alebo O vynaliezavej krajčírke.

Hovorí sa, že remeslo má zlaté dno. Toto tvrdenie je možno aj pravdivé, ale záleží na tom, ako pre koho...

19.8.2014 v 11:11 | Karma: 6,66 | Přečteno: 205x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Ty jseš takovej debil, Kláro !!!

Tak presne túto vetu si vypočulo asi päťročné dievčatko od svojej maminky. Stalo sa to na jednom priechode pre chodcov v Českých Budějoviciach. Vedľa seba sú tu zebra pre peších a prejazd pre cyklistov.

18.7.2014 v 18:18 | Karma: 10,22 | Přečteno: 668x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Príručka pre motoristov – ako byť na ceste naozaj COOL

Poznáte to – urobíte vodičák, kúpite si nejaké to približovadlo a vyrazíte do víru premávky... Okolo Vás sa dennodenne vozí kopec podobne postihnutých a preto je dôležité nezapadnúť do šedého priemeru, náležite na seba upozorniť a ukázať čaro svojej osobnosti.

26.6.2014 v 17:51 | Karma: 9,61 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Monako, more, peniaze, kasína a .... GRACE...

Tak som sa zasa raz vybrala do kina na dámsku jazdu a to rovno na predpremiéru nového amerického filmu, venovaného Grace Kellyovej, monackej kňažnej.

12.6.2014 v 21:39 | Karma: 6,31 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

So ženou treba ako s kvetinou... Zrezať a do vody....

Kedy si som niekde počula stručný popis Veľkej noci – idú chlapci po dedine a šibe im to... Myslím, že romantickejšie sa to už ani vyjadriť nedá.

20.4.2014 v 14:14 | Karma: 10,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Moje dojmy z novej Markízy anjelov.

V mojej generácii sa zrejme ťažko nájde niekto, kto by nepoznal príbeh o Angelike – krásnej francúzskej markíze. V originálnej verzii zo 60. rokov minulého stroročia ju stvárnila Michelle Mercier a bol to jeden z mála imperialistických filmových počinov, ktorý sa k nám za totality dostal.

20.2.2014 v 21:06 | Karma: 12,21 | Přečteno: 735x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Ta fotka je faakt aktuální, alebo Internetové zoznamovanie v praxi.

Dnes som si prečítala povzdych mladého blogera nad tým, aké ťažké je zoznámiť sa a to ma inšpirovalo k napísaniu súhrnu mojich najextrémnejších zážitkov zo stretnutí s mužmi z internetových zoznamiek. Niekedy si hovorím – škoda, že som si vtedy nepísala denník, možno by z toho bola celkom pekná knižka poviedok, takto som si zapamätala naozaj tie „najzaujímavejšie“ príbehy.

3.2.2014 v 20:00 | Karma: 14,33 | Přečteno: 872x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Spratek

Vianoce nám skončili a začali výpredaje... V obchodoch sa to len tak hemží ľuďmi, ktorí do seba strkajú a vrážajú v honbe za čo najvýhodnejším nákupom. Minulý víkend som sa aj ja stala nedobrovoľnou účastníčkou tohto šialenstva, bolo treba doplniť nejaký ten proviant a preto som sa vybrala aj so synátorom do jedného supermarketu.

19.1.2014 v 9:05 | Karma: 18,26 | Přečteno: 919x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Nevolajte ich matkami, prosím.

Keď sa dieťa narodí, je bezbranné a jeho jedinou šancou je, že sa o neho niekto postará a zabezpečí mu to, čo potrebuje – aby bolo napapané, spokojné a v teple. Pre väčšinu detí je slovo mama prvé, ktoré v živote vyslovia, cítia v tohto svojho najbližšieho človeka veľkú dôveru. Pre väčšinu ľudí je slovo matka synonymom lásky, podpory, starostlivosti, nežnosti.

13.12.2013 v 18:30 | Karma: 15,01 | Přečteno: 678x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Pozor! Zákruta!

Nedávno som na poslednú chvíľu včasným zabrzdením zabránila zrážke. Vzorne označené autíčko autoškoly bez smerovky vyšlo zo svojho pruhu, prešlo predo mňa a potom sa prudko vrátilo naspäť. Predpokladám, že pri návrate do správneho pruhu musel svojím zásahom pomôcť aj inštruktor. O kúsok ďalej bola červená, zhodou okolností som stála hneď vedľa vyššie spomínaného auta a videla som, ako spolujazdec / inštruktor rozčúlene rozhadzuje rukami a ako sa chudák mladíček za volantom stále viac scvrkáva. Pri pohľade na vynervované osadenstvo Autoškoly som si spomenula na svoje šoférske začiatky.

7.12.2013 v 18:26 | Karma: 9,49 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Predvianočný stres.

Prišiel december a s blížia sa najkrajšie sviatky roka.. No, najkrajšie ako najkrajšie... Z každej strany na mňa padajú rady, ako prežiť posledné štyri týždne do tej významnej udalosti, keď väčšina z nás zasadne ku štedrovečernému stolu za účelom prejesť sa k darčekom a potom už v mnohých rodinách nastanú sviatky pokoja a mieru, niekde transformované na sviatky obžerstva a priberania...

2.12.2013 v 21:49 | Karma: 8,29 | Přečteno: 169x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Psychická blondínka.

O svetlovlasých ženách koluje množstvo vtipov, ja osobne by som sa možno mala cítiť urazená, ale naopak, robím si z nich srandu... Môj najobľúbenejší vtip je asi tento: „Viete, čo urobí blondínka, keď ju zavriete do úplne prázdnej miestnosti s dvomi železnými guľami? Jednu stratí a druhú pokazí...“.

28.11.2013 v 21:27 | Karma: 12,02 | Přečteno: 937x | Diskuse| Ona

Viktória Bohušová

Charita, alebo vydieranie?

Som zástancom názoru, že tí, čo majú to šťastie a majú dosť na to, aby si mohli obstarať čo potrebujú, alebo že sú zdraví by mali pomáhať tým menej šťastným.

24.11.2013 v 19:00 | Karma: 13,20 | Přečteno: 538x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Blondínka a vlasy...

Účesy, účesy, ach tie účesy... :-) Tak si nôtila Beáta Dubasová, východniarska to diva pred x rokmi, keď moja maličkosť bola ešte v hlboko pubertálnom veku... Niekedy si síce nie som istá, či mám už toto obdobie za sebou, ale o tom asi inokedy. Teraz dáme pojednanie o rôznych úpravách a podobách pokrývok hlavy...

22.11.2013 v 20:08 | Karma: 9,99 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Viktória Bohušová

Kocúr záhradníkom?

Každá piata rastlina je týraná... Keď sa pozriem na úbohý stav obyvateľov kvetináčov vo svojom byte, musím jedine súhlasiť. A nie je to mojou zlou starostlivosťou, u nás záhradničí niekto iný. Doslova ako v tej básničke: Ej, ja som rád záhradníčil, ej, ja som rad záhrad NIČIL...

19.11.2013 v 21:28 | Karma: 8,54 | Přečteno: 308x | Diskuse| Hobby
  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 596x
Diagnóza - optimistka...