Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

No a tak to přesně vypadá, když lidstvo degeneruje a rezignuje na základní intelektuální dovednosti, jako je třeba orientace v mapě nebo v jízdním řádu.

1 0
možnosti
EN

Miluju rozhovory s mou zastaralou navigací - ale hoka, tady už je dávno dálnice, žádný otáčení nebude. Super byla cesta pro děti na tábor, kouknu do mapy, jestli jedu správně, a ouha zrovna strana 42 a 43 chybí, no tak až budu ve Veselí, tak můžeme jet podle mapy, cca 10 km před cílem.

0 0
možnosti
Foto

Já musím přidat ještě jednu historku. Pracuji v hotelu, který má číslo orientační 51 a již jsem prakticky ve všech možných jazycích musel navigovat řidiče, kreří s navigací zabloudili a vždy skončí na jednom a témže místě, u čísla 50.

V "normální" ulic by to bylo OK, nikoli však u nás. Na jedné straně ulice je totiž hustá zástavba a na druhé jen zeleň. Takže čísla 50 a 51 jsou od sebe asi 5km a navigace 

selhává, protože se asi chytá jen sudých čísel a řidiči bloudí.

Řeším to podrobným popisem a už se mi stalo, že jsem hosta měl "na drátě" celých těch 5km.

0 0
možnosti
PK

No jistě, ono totiž na tenhle problém existují zavedené algoritmy, které fungují takřka po celém světě, ovšem pouze za předpokladu, že rozložení sudých a lichých čísel je rovnoměrné. V okamžiku takovéto anomálie pak tragicky selhávají. To je věc, se kterou jsem se setkal nejen u navigací, ale i u tzv. GISů, což jsou systémy, s kterými běžný smrtelník jen zřídka přijde do styku.

0 0
možnosti
MT

Ten poslední případ Rozvadov - Plzeň jste si vážně nevymyslela? Protože pokud kolegy nezarazilo, že 60 km po rychlostní silnicise změní v 200 po okreskách je docela divné :-(

0 0
možnosti
Foto

Nevymyslela, mám to takto prerozprávané, proste sa zakecali, niečo ponastavovali a viezli sa :-). Ono to bolo už dávnejšie, takže aktualizácia máp a podobne ešte nebola to čo dnes...

0 0
možnosti
Foto

Pan Novák má pravdu, ale já mám jednu technickou připomínku, kterou asi budete považovat za nepodstatnou.

GPS je jedna věc a navigace je druhá věc. Samozřejmě, že navigace vždy využívá GPS, ale s GPS si poradíte i bez navigace. Já teď mám v tabletu off-line mapu od Seznamu (nepotřebuje připojení k Internetu), která je velmi podrobná, ale nemá (nebo jsem nenašel) navigaci.

Samozřejmě, nelze ji dobře použít jako řidič - hledat na mapě kurzor, kde se právě nacházím a jak jet dál by bylo vrcholně nebezpečné, ale jako pěšímu se mi skvěle osvědčila. Ukazuje naprosto přesně, kde jsem a protože ještě nejsem úplné nemehlo, tak na mapě vidím i svůj cíl a vím kam jít.

Nepotřebuji, aby mi do toho navigace k obecné ostudě u kolemjdoucích, nějak hlasitě žvanila.

0 0
možnosti
ZK

Úplně mi to připomíná Konráda Húta a jeho "Les je...tfuj...sviňa!!!" ;-D

0 0
možnosti
SN

:-)  Vzácná paní !   S navigací je to trochu složité, když pojedete z Prahy do Vídně, může se stát, že navštívíte i Varšavu. Po cestách které znám ji nepoužívám, pokud hledám někoho ve městě a znám ulici i číslo budovy dovede mě to neomylně. Vozím s sebou automapu a když jsem na vedlejší cestě v úzkých, vezmu automapu, zjistím kde jsem a kam se chci dostat. Nastavím nejkratší vzdálenost, kde už se mohu pohybovat bez navigace a nebo si znovu nastavím nějaký blízký cíl. Jinak Vás to klidně zavede do kukuřičného pole.  !!V!!

0 0
možnosti
Foto

Díky za radu, vzácný pane :-). S tou neomylnosťou a presnou adresou by som bola opatrná, ako píšem na začiatku, niekedy stačí malá rozkopávka a navigácia Vás stratí ani neviete ako... Ale zas, niekedy človek vidí miesta, kam by inak nezablúdil, takže to má aj svoje výhody.

0 0
možnosti
  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 596x
Diagnóza - optimistka...